fredag, juni 20, 2008

Vår Midsommar.

Dukat i matsalen

Efter att både jag och min ena son varit hängiga och lite febriga, ombokades midsommarfirandet med vännerna som skulle ha kommit hit, och vi fick rå om varandra bara inom familjen. Vi är annars en hel hög med familjer som träffas varje midsommar och har gjort så i många år, ända sedan de flesta var singlar eller precis hade träffat sin blivande. Nu är nästan alla gifta och har flera barn! Fullt hus när vi träffas alltså! Jätteroligt! Nu är jag och sonen på bättringsvägen och vi har bjudit hit alla på kräftor i augusti istället.
Orken är ju inte på topp när man är hängig, så dukningen fick bli av det lite enklare slaget denna gång.

Enkelt dukat med silver och kristall

Vilken mysig dag vi har haft ändå! Vi har gett barnen mycket tid och vi har haft fantastiskt väder hela dan, så vi har varit ute mycket! Vi orkade oss iväg en stund på det lokala midsommarfirandet, med både fiskdamm och sockervadd för killarna. Väl hemma ordnade vi en god middag och dukade i matsalen. Och under kvällen var det mys och sagoläsning och hemmagjord chokladmousse.

Killarnas kalaskläder i linne

Hoppas att ni också har haft en fin midsommar!

Kram Titti

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag tyckte det var en supervacker dukning!

Så fint du har det! Vita stolar med guld - min favorit!

Gossarnas kläder var väl för käcka - kom nu på att jag sydde en sjömanskostym som båsa grabbarna haft - den skulle funka som sött arrangemang någonstans.

Kram Maud

Annika sa...

Verkar som ni haft en jättemysig dag.... Härligt att bara vara... Tog det ganska lungt.. Lite god mat o mys... Skööönt Kramiz Annika

Mjuka sa...

vacker dukning och ljuvliga kläder till småkillarna
kramar M