fredag, juni 13, 2008

Rabarbersaft - en utmaning!




Jag har gjort rabarbersaft!


Har egentligen aldrig gillat smaken på den köpta varianten, men sambon har alltid talat lyrisk över hemmagjord sådan, så sagt och gjort, i går kväll satte jag igång. Jag följde Leilas recept och Oj vad den blev god! Jag fick lite panik efter att jag haft i citronen och det bara smakade citron, men när saften kokats upp igen kom mer av rabarbern fram i smaken. Tur! Fast det hade ju varit festligt att bjuda på knallrosa citronsaft också ;)


Det är nästan lite synd att ni inte kan se den intensiva rosaröda färgen på saften. Glaset i flaskorna är blågrönt och dämpar en del.







Jag har blivit utmanad av Designe och här är mina svar!


1. What did you do 10 years ago? För 10 år sen pluggade jag vidare, vilket var jättekul, hade just hittat internet, och på väg till Waxholm träffade jag min blivande sambo för första gången på Waxholmsbåten!



2. What five items are on your to-do-list today? Barnen är lediga från dagis idag så idag kommer vi att göra saker tillsammans. Vi kommer att (1) baka en fredagskaka, (2) åka till den lokala plantshoppen och handla jord och (3) äta glass, vi kommer (4) posta ett viktigt brev och (5) leka mycket!


3. Snacks I like: Smågodis. Plockgodis i lösvikt hellre än färdigt påsgodis. Vingummi och fiskar och sånt är bäst, surisar går väl an, lakrits är toppen!


4. Things I would do if I were a billionaire: Då skulle jag flytta till ett stort ställe i Stockholms skärgård och renovera och inreda och sedan resa mycket med familjen!


5. Places I've lived: Lidingö, Nacka, Sandviken, Gran Canaria (några år), och Ekerö!


6. I want to know more about these: Vaniljdrömmar och Hem och Lycka!!


Ha en skön dag! /Kram Titti

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilka vackra och spännande ställen du bott på!
Sen verkar du vara ett riktigt snaacksproffs - visst skall det vara plockgodis - synd bara att påsarna blir så stora.

Kram Maud

Helene på Rörvik sa...

Hej Titti!
Den rabarbersaften skulle jag vilja prova, ser sååå god ut och vilka fina flaskor du har den på.
Tack för utmaningen, den tar jag får se när jag gör ett inlägg om den. Ha en fin helg!
Kram Helene

Cattis sa...

Vad god den ser ut...skulle gärna vilja smakat den... ;)
Så bra att rabarbersmaken kom tillbaka!!!

Kul att lära sig lite mer om dig!!
Ha en mysig helg!!

Kram

Designe sa...

Jättekul att att få läsa om dig och att du antog utmaningen! :) Va läckert med rabarbersaft och så vackra bilder både på flaskorna och ditt hus, verkligen somrigt! Ha en skön helg! Kram :)

Annika sa...

Åh vad gott med rabarbersaft!!! Kul att få reda på lite mer om alla dessa "hemliga" bloggare. Ikväll ska ja på grisfest!!! Ska bli kul o se vad som händer... Gäller nog bara att klä sig varmt... Huuuu Kram Annika

Anonym sa...

... synd bara att det var så lite i flaskorna - du vet, jag och rabarbersaft...

Sofia sa...

Hej tjejen! Va fint du har komponerat dina vackra bilder. En fröjd att se :) Hoppas ni får en riktigt skön midsommar. Kram.