tisdag, mars 11, 2008

Påskfrossa!

Hej igen!

Jo, nog har Påskfrossan börjat infinna sej!

För mig innebär det en massa drömmar och planeringar i huvudet om hur denna påsk skall ordnas, med pynt och mat. Det är alltid lika roligt!
Jag har tittat in på några fantastiska bloggsidor med härligt påskpynt och pyssel och blivit så inspirerad!
Så snart jag packat upp det ska ni få se mitt ärvda, traditionella Påskhus som alltid står i vardagsrummet till Påsk! Det är ett rött litet hus med kycklingar, häxor och påskgodis på.
Jag har dock inte kommit till skott med att ta fram något än här hemma. Storstädningen är inte klar än och jag är fortfarande inte helt frisk därav att det tar lite tid.
Så några bilder på Årets Påskpynt blir det inte idag. Men lite påskinspirerat bjuder jag på iallafall! /Kram Titti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad spännande med ett påskhus, det har jag aldrig sett!!! Din blogg är underbar!!! Kram Äppel blomman på HR

Jo sa...

Oj, påskhus!? Spännande! Det måste du fota sedan så vi får se! Jag får erkänna att jag är dålig på påskåynt, men tänkte släpa hem lite ris ifrån stugan nu i helgen iallafall. När jag var lite sådde jag gräs som jag satte små kycklingar i, men nu har jag ju katter.. Man kan ju räkna ut vilka som skulle äta gräs för glatta livet.. ;)