onsdag, februari 27, 2008

Tisdagsshopping!


Åkte en sväng till Ikea i går för att köpa nytt porslin. Jag har ledsnat på mina Swedish Grace och köpte istället Arv. Nya grytlappar blev det också. Det blir fint i köket! Och det kan behövas! Köket är just nu i ett stadie av totalt kaos! Vi håller på att riva ned masonitskivorna från väggarna för att plocka fram orginalpärlsponten. I dagsläget är den grön, men skall när vi är färdiga vara vit (såklart!). Drömmer om ett Lidhults- eller Vedumkök, men eftersom vårt nuvarande kök kommer att bli tvättstuga, så lägger vi inte så mycket krut på det. Det kommer bli ett Lidingö från Ikea. De luckorna kommer matcha serveringsgångens luckor perfekt! Så länge får jag glädja mig åt grytlapparna och duka vackert med Arv i matsalen ;-)

3 kommentarer:

Jo sa...

Hej igen! :) Tack för dina fina ord :)
Jag har aldrig sått förut, så jag blir glad om något överhuvudtaget kommer upp :)
F.ö är IKEA hur kul som helst! Jag hittar alltid NÅT när jag är där. Bland annat har jag likadana grytlappar som du ;) Ha det gott!

Sofia sa...

Halloj! Nu har jag hittat hit också :) Ni bor verkligen idylliskt! Ska bli så kul att träffas idag! Kram Sofia.

Sofia sa...

Hej! Tack själv för igår :) Det var så himla kul och mysigt. Du har mail nu med några bilder från igår. Hoppas jag skrev rätt adress. Jag har mailadress förnamn@efternamn.com Kram :)