måndag, september 07, 2009

Ernst did it again!

"Det är de små ljuspunkterna i vardagen som gör den stora skillnaden."

Har ni som jag tjusats av Ernst Kirchsteigers vackra ljusstakar och ljuskronor i hans inredningsprogram under åren? Så enkla och rena i formen och jag tänker varje gång att en sån ska jag med göra! Men hur det nu blir så inte blir det en krona inte...Tiden verkar aldrig räcka till på något vis.

Men för de som vill omge sig med stearinljus i Ernst vackra ljusstakar utan att ta fram verktygslådan finns det nu ett annat sätt att pryda sitt hem med dem än att tälja dem själv!

Ljuspunkter är en konceptserie från Färg&Form med design av Ernst Kirchsteiger. Här finner man också vackra och fyndiga skuggljusmanchetter! In på sidan och kika vettja! :D


Ernst har ju designat en serie gjutjärnsföremål tidigare och jag kan bara säga "He did it again"! Den mannen kan sina saker!!

Jag är en sann Ernstusiast!

1 kommentar:

Fredrika sa...

Hejsan, svejsan. Allt vad Ernst gör blir så bra. Det var ett tag sedan jag var här så jag ska titta runt lite sedan. Appropå ditt experiment så vill jag berätta att det går väldigt långsamt att scrolla sig ned på din sida. Kanske har med kolumnerna att göra på något sätt. /fredrika